KİŞİSEL BİLGİLER
Emre YAŞAR
Adı Soyadı Arş. Gör. Dr. Emre YAŞAR
Birimi Turizm Fakültesi
Bölüm Turizm Rehberliği Bölüm Başkanlığı
Ana Bilim Dalı Turizm Rehberliği Anabilimdalı Başkanlığı
Telefon
E-Posta emreyasar@isparta.edu.tr
Kişisel Web Sayfası
Yöksis AkademikYöksis akademik
ORCID ID0000-0003-1573-0930
Akademik Hesaplar
ResearcherIDGoogle Scholar
Bilgilerinizi Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 29.6.2015
Yüksek Lisans SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) 20.5.2020
ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ TURİST REHBERLİĞİ (YL) (TEZSİZ) (İÖ) 20.6.2025
Doktora ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ 30.1.2025
YAYINLAR
Sayfada gösterilen bütün veriler YÖK Akademik Bilgi Sisteminden getirilmektedir.YÖK Akademik Bilgi Sistemine girilen veriler 24 saat aralıklarla senkronize edilmektedir. Sayfada gösterilen veriler ile ilgili sorularınız, istekleriniz ve hatalı gösterimler için destek@isparta.edu.tr adresine mail göndererek iletişime geçebilirsiniz.

  • Alanında, uluslararası yayınlanan özgün bilimsel kitapta bölüm ve ünite yazarlığı
  • 1YAŞAR E. (2025). Advanced Labor Studies Research and Modern Practice. (pp. 99-129). IGI.
  • 2YAŞAR E., ÖZTÜRK İ., YAYLA E., TÜR E. (2024). Social Reflections of Human-Computer Interaction in Education, Management, and Economics. (pp. 125-149). IGI GLOBAL.
  • 3YAŞAR E. (2024). Enhancing Higher Education and Research With OpenAI Models. (pp. 206-228). IGI GLOBAL.
  • 4YAŞAR E. (2024). Organizational Behavior and Human Resource Management for Complex Work Environments. (pp. 128-147). IGI Global.
  • 5YAŞAR E., TÜR E., YAYLA E., ÖZTÜRK İ. (2024). Cultural, Gastronomy, and Adventure Tourism Development. (pp. 89-109). IGI Global.
  • 6YAŞAR E., Alkan B. N., GÜNDOĞAN H. R. (2024). Cases on Innovation and Sustainability in Tourism. (pp. 245-266). IGI GLOBAL.
  • 7YAŞAR E., Yayla E., Aydın A. N. (2024). Revolutionizing the Service Industry With OpenAI Models. (pp. 87-113). IGI-Global.
  • 8YAŞAR E., Tür E., Yayla E., Aydın A. N. (2024). Exploring the Use of Metaverse in Business and Education. (pp. 210-234). IGI-Global.
  • 9GÜNEREN E., YAŞAR E. (2022). ÖRNEK OLAYLARLA TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET TELAFİSİ VE STRATEJİLERİ. (pp. 176-201). Detay Yayıncılık.
  • 10YAŞAR E., EREN D. (2022). Her Yönüyle Miras Turizmi. (pp. 28-39). Detay Yayıncılık.
    • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan Ulusal dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
    • 1YAŞAR E., TÜR E., ATAMAN H. (2025). The Problem of Overtourism in Slow Cities. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 13, 48-72.https://doi.org/10.21325/jotags.2025.1546
    • 2YAŞAR E., YAYLA E., TÜR E. (2025). Smart Destination Planning with ChatGPT. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 8, 159-185.https://doi.org/10.53353/atrss.1551730
    • 3YAŞAR E., CANKÜL D. (2025). TRADITION OR TECHNOLOGY? HERITAGE MASTERS AND CHATGPT IN THE TRANSFER OF INTANGIBLE CULTURAL HERITAGE KNOWLEDGE. JOURNAL OF GASTRONOMY, HOSPITALITY AND TRAVEL, 8, 669-683.https://doi.org/10.33083/joghat.2025.518
    • 4YAŞAR E., Aydın A. N. (2024). Are they really overqualification? Evaluation of perceived overqualification by the employees. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 9, 73-85.https://doi.org/10.31822/jomat.2024-9-1-73
    • 5YAŞAR E., ÖZTÜRK İ., Tür E. (2023). ANALYSIS OF VISITOR REVIEWS ON THE CITTÁSLOW EĞIRDIR: THE TRIPADVISOR EXAMPLE. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, , 133-142.https://doi.org/10.18092/ulikidince.1211847
    • 6YAŞAR E. (2023). RELATIONSHIP OF GREEN PSYCHOLOGICAL CLIMATE AND GREEN ORGANIZATIONAL BEHAVIOR: THE CASE OF HOTEL BUSINESSES. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 831-844.https://doi.org/10.18069/firatsbed.1200038
    • 7YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2023). Were Career Expectations Realized? Examining the Careers of Tourism Management Graduates. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12, 641-653.https://doi.org/10.33206/mjss.1192371
    • 8YAŞAR E., Gündoğan H. R., Alkan B. N., Aydın A. N. (2023). THE EFFECT OF COLLEAGUE ARROGANCE PERCEPTION ON INTRA-ORGANIZATIONAL FEELINGS AND BEHAVIORS. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 1218-1248.https://doi.org/10.16953/deusosbil.1259867
    • 9YAŞAR E., TÜR E. (2023). The Effects of Creative Self-Efficacy and Emotional State on Employees' Coping Styles with Stress. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 786-101.
    • 10YAŞAR E., Yayla E. (2023). How Does Overtourism Affect Intangible Cultural Heritage Elements?. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 18, 569-586.https://doi.org/10.19168/jyasar.1316496
    • 11YAŞAR E. (2023). The Relationship Between Personality Traits of Employees and Workplace Social Courage Behavior. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, , 52-64.https://doi.org/10.51290/dpusbe.1198695
    • 12DALGIÇ A., YAŞAR E., DEMİRCİOĞLU D. A. S. (2023). Can MEMEs affect destination awareness and destination choice? A study based on stimulus-organism-response model. Tourism and Recreation, 5, 125-137.https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1325906
      • SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
      • 1YAŞAR E., YAYLA E. (2025). How well can ChatGPT manage service failures?. Revista Turismo y Sociedad, 37, 305-334.https://doi.org/10.18601/01207555.n37.12
      • 2YAŞAR E., DEMİR M., ÇOBANOĞLU C. (2024). Big data analytic capabilities, intrapreneurship, and service innovation behaviors: a moderated mediation model. The Service Industries Journal (SSCI), , 1-25.https://doi.org/10.1080/02642069.2024.2364816
      • 3DALGIÇ A., YAŞAR E., DEMİR M. (2024). ChatGPT and learning outcomes in tourism education: The role of digital literacy and individualized learning. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education (SSCI), 34, 1-13.https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2024.100481
      • 4YAŞAR E., Aydın A. N., Alkan B. N., Gündoğan H. R. (2023). Examining the Relationships Between Organizational Gossip, Emotional Exhaustion and Collaboration: The Case of Tourism Academics. Yükseköğretim Dergisi, 13, 178-190.https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1295758
      • 5YAŞAR E., DEMİR M., Taşdemir T. (2023). Embedded big data in packaged foods: examining consumer sentiment during the purchasing process post-COVID-19. British Food Journal (SSCI), 125, 3623-3639.https://doi.org/10.1108/BFJ-12-2022-1124
      • 6DEMİR M., DALGIÇ A., YAŞAR E. (2022). How perceived overqualification affects task performance and proactive behavior: The role of digital competencies and job crafting. International Journal of Hospitality and Tourism Administration (ESCI/SCOPUS), .https://doi.org/10.1080/15256480.2022.2135665
      • 7DEMİR M., ŞEN D. Ş., YAŞAR E. (2022). Big data and innovative organizational performance: Evidence from a moderated-mediated model. Creativity and Innovation Management (SSCI), .https://doi.org/10.1111/caim.12525
      • 8DEMİR M., YAŞAR E., ŞEN D. Ş. (2022). Digital transformation and human resources planning: the mediating role of innovation. Journal of Hospitality and Tourism Technology (SSCI), .https://doi.org/10.1108/JHTT-04-2021-0105
        • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan Uluslararası dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
        • 1YAŞAR E., GAFAR B. Ü. (2024). Metaphorical perceptions of undergraduate tourism students towards the concepts of English and Professional English: the case of Türkiye-Spain. Journal of Tourism Theory and Research, 10, 1-11.https://doi.org/10.24288/jttr.1269672
        • 2YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2024). Causes And Consequences Of The Fears Experienced By Employees In Hotel Businesses. International Journal of Contemporary Tourism Research, 8, 41-49.https://doi.org/10.30625/ijctr.1453115
        • 3Alkaya Ü. Ö., YAŞAR E. (2024). Lavanta kokulu köyün yaratıcı turizm potansiyelinin araştırılması. Journal of Applied Tourism Research, 5, 21-27.
        • 4Songür E., YAŞAR E. (2024). Gökyüzünden Eğirdir Gölü’ne yolculuk: Eğirdir’in yamaç paraşütü etkinlik potansiyelinin araştırılması. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4, 77-86.https://doi.org/10.24289/ijsser.1400179
        • 5YAŞAR E., Yayla E. (2023). The Place and Importance of Intangible Cultural Heritage Elements in the Lives of Heritage Masters. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 8, 122-133.https://doi.org/10.37847/tdtad.1323857
        • 6YAŞAR E. (2023). Turizm Alanında Kişilik Özellikleri ile İlgili Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik İncelemesi. Journal of Humanities and Tourism Research, 13, 86-99.https://doi.org/10.14230/johut1351
        • 7YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2023). Have Career Plans Changed? Reflections of the Covıd-19 Pandemic on Employees' Career Plans. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11, 23-37.https://doi.org/10.58455/cutsad.1343727
        • 8YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2023). Examining Customer Reviews of Thermal Hotel Businesses: A Case Study of TripAdvisor. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 7, 48-61.
        • 9DALGIÇ A., YAŞAR E., DEMİRCİOĞLU D. A. S. (2023). DO CUSTOMERS PREFER HOTELS THAT USE NON-FUNGIBLE TOKENS AS A MARKETING TOOL? A STUDY BASED ON THE VALUEATTITUDE-BEHAVIOR MODEL. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 5, 148-164.
        • 10YAŞAR E., Aydın A. N., Alkan B. N. (2022). Sosyal karşılaştırma, örgüt içi rekabet, örgütsel imrenme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Turizm akademisyenleri örneği. Tourism and Recreation, 4, 24-33.https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1126658
        • 11YAŞAR E. (2022). Yönetici Korkusu ve Korku Kültürü Arasındaki İlişkide İşgören Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12, 709-734.https://doi.org/10.48146/odusobiad.1073421
        • 12YAŞAR E., Zengin M., Tür E., ÖZTÜRK İ. (2022). Determining the Desired Traits in Employees with Job Advertisements Analysis. Journal of Social Research and Behavioral Sciences, 8, 432-448.https://doi.org/10.52096/jsrbs.8.17.25
        • 13YAŞAR E., ALKAN B. N., KÜÇÜKYAMAN M. A. (2022). İşgörenlerin Kişilik Özellikleri ve Psikolojik Zengin Yaşam. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24, 169-180.
        • 14YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2022). Tercih edilmeme sorunu açısından lisans düzeyinde turizm işletmeciliği bölümünün değerlendirilmesi. Journal of Applied Tourism Research, 3, 105-120.
        • 15YAŞAR E., Tür E., ÖZTÜRK İ. (2022). İşveren markası beklentisi kapsamında Z kuşağını anlamak. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 5, 445-464.
        • 16YAŞAR E., Tür E. (2022). Turizm Performansları Açısından Türkiye ve BRICS Ülkeleri: Bir Karşılaştırma Analiz. International Journal of Contemporary Tourism Research, 6, 129-136.https://doi.org/10.30625/ijctr.1164120
        • 17YAŞAR E. (2022). Demografik değişkenler açısından işgörenlerin Johari Penceresi modeli. International Journal of Social Sciences and Education Research, 8, 363-375.https://doi.org/10.24289/ijsser.1192913
        • 18YAŞAR E. (2022). The effect of employer brand on workplace selection in the hospitality industry. Journal of Tourism Theory and Research, 8, 29-36.https://doi.org/10.24288/jttr.1096279
        • 19YAŞAR E., DEMİR M. (2021). Z kuşağının işyeri seçiminde işveren markasının etkisi: otel işletmeleri örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, , 181-195.https://doi.org/10.30794/pausbed.874189
        • 20YAŞAR E., DEMİR M. (2019). İşgörenlerin kariyer planlamasında işveren markasının rolü: Otel işletmeleri örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5, 502-514.https://doi.org/10.24289/ijsser.659515
          • Uluslararası toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
          • 1YAŞAR E., TÜR E., BİLGİ G. E. (2025). EN İYİ TURİZM KÖYÜ UNVANININ YEREL HALK ÜZERİNDEKİ YANSIMALARI: ORMANA KÖYÜ ÖRNEĞİ. UMTEB - XVII International Scientific Research Congress, Mayıs 4-6, PRAG, 1429-1435.
          • 2YAŞAR E., Tür E., ÖZTÜRK İ. (2024). DESTİNASYON YAŞAM EVRESİNİN BELİRLENMESİNDE DOXEY VE BUTLER MODELLERİ KULLANIMININ İNCELENMESİ. UMTEB - XV International Scientific Research Congress, Mart 24-25, 339-351.
          • 3YAŞAR E., Tür E. (2024). TURİZM REHBERLİĞİ KONULU LİSANSÜSTÜ TEZLERE GENEL BİR BAKIŞ: BİBLİYOMETRİK İNCELEME. 9th Middle East INTERNATIONAL CONFERENCE ON CONTEMPORARY SCIENTIFIC STUDIES, Mart 13-14, Beyrut, 205-222.
          • 4YAŞAR E. (2024). Evaluation of employer branding practices with ChatGPT: the case of a hotel business. 3rd International Scientific and Practical Conference «Scientific Progressive Methods and Tools, Mart 6-8, 35-47.
          • 5YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2024). İŞVEREN MARKASI İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. 9th International Aegean Congress on Social Sciences & Humanities, Şubat 23-25, İzmir, 193-204.
          • 6YAŞAR E., Tür E., ÖZTÜRK İ. (2023). Examining the relationship between social intelligence and social-emotional expertise: the example of hotel management employees. 5th International Scientific and Practical Conference «Scientific Trends and Trends in the Context of Globalization», Şubat 19-20, 41-51.
          • 7YAŞAR E., ÖZTÜRK İ., Tür E. (2023). Examining the relationship between empathy and social-emotional expertise: the example of hotel management employees. 8th International Scientific and Practical Conference «Science, Education, Innovation: Topical Issues and Modern Aspects», Şubat 16-18, 48-57.
          • 8YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2023). Examination of the relationship between empathy and social intelligence: the example of hotel management. 2nd International Scientific and Practical Conference «Science in the Environment of Rapid Changes», Şubat 6, 29-37.
          • 9YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2023). An overview of hipster holidays. 2nd International Scientific and Practical Conference- Diversity and Inclusion in Scientific Area, Ocak 26-28, 477-485.
          • 10YAŞAR E., ÖZTÜRK İ., Tür E. (2023). Investigation of Knowledge and Attitudes of Turkish Spectators towards Formula 1 Turkey Grand Prix. Scientific Goals and Purposes in XXI Century, Ocak 19-20, 331-348.
          • 11YAŞAR E., ÖZTÜRK İ., Alkan B. N. (2022). Investigation of the promotional works of slow cities in Turkey. International Marmara Social Sciences Congress, Aralık 9-10, Kocaeli, 85-91.
          • 12YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2022). Bibliometric review of articles on overtourism. Ases III. International Conference On Social Sciences, Ekim 14-16, Çanakkale, 48-59.
            • Ulusal toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
            • 1GAFAR B. Ü., ERGEN F. D., YAŞAR E. (2023). TURİZM LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ KAPSAMINDA İNGİLİZCE YABANCI DİL DERSLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. 23. Ulusal Turizm Kongresi, Ekim 13-15, Denizli, 1579-1596.
            • 2YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2022). Tatil Tercihlerinde Yenilik Kapsamında Hipster Tatilleri. 22. Ulusal Turizm Kongresi ''Spor Turizmi'', Ekim 27-19, Burdur, 1-12.
              • Uluslararası toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
              • 1YAŞAR E., ÖZTÜRK İ. (2022). Examining Customer Reviews of Thermal Hotel Businesses: TripAdvisor Example. III. International Health Conference with Different Dimensions: Health Tourism Past, Present and Future, Aralık 22-23, Çanakkale.
              • 2YAŞAR E., Zengin M., Tür E., ÖZTÜRK İ. (2022). Determining the desired traits in employees with job advertisements analysis. XII. International Conference on Social Research and Behavioral Sciences, Kasım 12-13, Antalya, 18.
              • 3YAŞAR E., ÖZTÜRK İ., Tür E. (2022). Analysis of Visitor Reviews on the Cittáslow Eğirdir: The TripAdvisor Example,. VI. INTERNATIONAL APPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Kasım 10-12, İzmir, 328.
                • Ulusal kuruluşlarca desteklenen projede görev alma
                • 1Gökyüzünden Eğirdir Gölü'ne Yolculuk: Eğirdir'in Yamaç Paraşütü Etkinlik Potansiyelinin Araştırılması, Diğer (Ulusal), 2024, Tamamlandı.
                • 2Lavanta kokulu köyün yaratıcı turizm potansiyelinin araştırılması, Diğer (Ulusal), 2024, Tamamlandı.
                • 3Sakin Şehirlerin Sessiz Mirası: Turizm Rehberliği Bölümü Öğrencileri ile Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Deneyimlenerek İncelenmesi, Diğer (Ulusal), Devam Ediyor.
                  • Akademik Görevler
                  • 1Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Turizm Rehberliği Bölümü/Turizm Rehberliği Anabilim Dalı/ Araştırma Görevlisi (2022-...)
                    • İdari Görevler
                    • 1Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Araştırma Görevlisi Temsilcisi (2023-...)
                      • Alanında uluslararası bilimsel nitelikli ödül
                      • 1Bilim Ödülü (2024) ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
                      • 2Genç Bilim İnsanı Ödülü (2024) ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
                      • 3Bilim Ödülü (2025) ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ