KİŞİSEL BİLGİLER
Emine ARUĞASLAN
Adı Soyadı Doç. Dr. Emine ARUĞASLAN
Birimi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu
Bölüm Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanlığı
Ana Bilim Dalı Bilgisayar Programcılığı
Telefon 2462147000
E-Posta eminearugaslan@isparta.edu.tr
Kişisel Web Sayfası
Yöksis AkademikYöksis akademik
ORCID ID0000-0002-8153-9117
Akademik Hesaplar
Google Scholar
Bilgilerinizi Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ 10.7.2002
Yüksek Lisans SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ ELEKTRONİK BİLGİSAYAR EĞİTİMİ (YL) 9.4.2008
Doktora ANKARA ÜNİVERSİTESİ YETİŞKİN EĞİTİMİ (DR) 20.6.2017
YAYINLAR
Sayfada gösterilen bütün veriler YÖK Akademik Bilgi Sisteminden getirilmektedir. YÖK Akademik Bilgi Sistemine girilen veriler 24 saat aralıklarla senkronize edilmektedir. Sayfada gösterilen veriler ile ilgili sorularınız, istekleriniz ve hatalı gösterimler için destek@isparta.edu.tr adresine mail göndererek iletişime geçebilirsiniz.

  • Alanında, uluslararası yayınlanan özgün bilimsel kitapta bölüm ve ünite yazarlığı
  • 1ÖZAYDIN Ö. B., ARUĞASLAN E. (2024). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2024. Ankara, (pp. 21-37). Pegem Akademi.
  • 2ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2023). Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırma ve Derlemeler. Ankara, (pp. 315-332). Serüven Yayınevi.
  • 3ARUĞASLAN E. (2023). Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XVII. Ankara, (pp. 225-241). Eğitim Yayınevi.
  • 4ARUĞASLAN E. (2023). Eğitim Bilimleri Araştırmaları - I. Gaziantep, (pp. 121-149). Özgür Yayınları.
  • 5ARUĞASLAN E. (2022). Eğitim Bilimlerinde Güncel Problemler. Ankara, (pp. 117-146). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • 6ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2022). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022. Ankara, (pp. 463-477). Pegem Akademi.
  • 7ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2021). Evde Eğitim ve Öğretim İçin Teknoloji Kullanımı Teori, Uygulamalar ve Geleceğe Bakış. Ankara, (pp. 45-58). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • 8ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2021). Current Debates on Social Sciences 7 Human Studies. Ankara, (pp. 21-28). Bilgin Kültür Sanat Yayınları.
  • 9ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2021). Egitim Teknolojileri Okumaları 2021. Ankara, (pp. 323-338). Pegem Akademi.
  • Alanında, ulusal yayınlanan özgün bilimsel kitapta bölüm ve ünite yazarlığı
  • 1ARUĞASLAN E., KURUBACAK Ç. G. (2012). TÜRKİYE'DE E-ÖĞRENME Gelişmeler ve Uygulamalar-III. Eskişehir, (pp. 71-85). Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:1415.
  • SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1ARUĞASLAN E. (2025). Self-, Peer, and Tutor Assessment in Online Microteaching Practice and Doctoral Students’ Opinions. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 26, 99-117.<a href='https://doi.org/10.19173/irrodl.v26i1.7970' target='_blank'>https://doi.org/10.19173/irrodl.v26i1.7970</a>
  • 2ÖZAYDIN Ö. B., TONGUÇ G., ARUĞASLAN E. (2025). Students' Tendencies to Attend Distance Education Courses and Their Academic Achievement. European Journal of Education, 60, 1-14.<a href='https://doi.org/10.1111/ejed.12831' target='_blank'>https://doi.org/10.1111/ejed.12831</a>
  • 3ARUĞASLAN E. (2024). Examining the relationship of academic dishonesty with academic procrastination, and time management in distance education. Heliyon, 10, 1-14.<a href='https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e38827' target='_blank'>https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e38827</a>
  • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan Uluslararası dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2025). Çevrimiçi Eğitimde Uyarlanan veya Geliştirilen Ölçeklerin Sistematik Bir İncelemesi. Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi, 8, 13-28.
  • 2ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2025). Improving Annual Plans Developed through Traditional Methods with ChatGPT: The Experiences of Doctoral Students. The Journal of Limitless Education and Research, 10, 56-122.<a href='https://doi.org/10.29250/sead.1567698' target='_blank'>https://doi.org/10.29250/sead.1567698</a>
  • 3ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2024). Bibliometric analysis of open and distance learning research in Türkiye: WoS articles (2020-2024). Journal of Educational Technology and Online Learning, 7, 502-520.<a href='https://doi.org/10.31681/jetol.1576327' target='_blank'>https://doi.org/10.31681/jetol.1576327</a>
  • 4ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2023). A Study on Face-to-Face Exam Experiences of Distance Education Students. The Journal of Limitless Education and Research, 8, 117-157.<a href='https://doi.org/10.29250/sead.1247453' target='_blank'>https://doi.org/10.29250/sead.1247453</a>
  • 5ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2022). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Hayat Boyu Öğrenme Çerçevesinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7, 335-344.<a href='https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1158390' target='_blank'>https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1158390</a>
  • 6ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2021). Türkiye’de eğitim alanında yapılan veri madenciliği ve yapay zekâ çalışmaları. Uluslararası Teknolojik Bilimler Dergisi, 13, 81-89.
  • 7ARUĞASLAN E., UYSAL M. (2017). Yükseköğretim’de Yetişkin Öğrencilere Yönelik Politikalar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6, 1-13.
  • 8ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E., YAKUT G. (2013). Uzaktan Eğitim Ders İçeriklerinde Bilişsel Ergonomi ve Kullanılabilirlik. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, , 233-246.
  • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan Ulusal dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1ARUĞASLAN E., DURĞAÇ C. (2025). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Etkileşim Kaygıları ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 23, 1306-1325.<a href='https://doi.org/10.37217/tebd.1533940' target='_blank'>https://doi.org/10.37217/tebd.1533940</a>
  • 2ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2025). Uzaktan Öğretim Programlarından Mezun Olan Öğrenciler Üzerine Bir Değerlendirme. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 88-108.
  • 3ARUĞASLAN E. (2025). Examining the Relationships between Academic Intrinsic Motivation, Online Learning Self-Efficacy, and Online Student Engagement: A Study on Distance Education Students. Journal of Computer and Education Research, 13, 80-105.<a href='https://doi.org/10.18009/jcer.1549186' target='_blank'>https://doi.org/10.18009/jcer.1549186</a>
  • 4ARUĞASLAN E. (2025). Artificial Intelligence-Based Proctored Online Exams: A Study on the Experiences of Distance Education Students. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, , 2728-2748.<a href='https://doi.org/10.53444/deubefd.1543471' target='_blank'>https://doi.org/10.53444/deubefd.1543471</a>
  • 5ARUĞASLAN E. (2025). Doktora Öğrencilerinin Yapay Zeka Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online), 8, 36-53.<a href='https://doi.org/10.32329/uad.1557111' target='_blank'>https://doi.org/10.32329/uad.1557111</a>
  • 6ARUĞASLAN E. (2024). Çevrimiçi İş Birlikli Öğrenme Ortamına İlişkin Lisansüstü Öğrencilerin Algıları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 1267-1294.<a href='https://doi.org/10.18037/ausbd.1474253' target='_blank'>https://doi.org/10.18037/ausbd.1474253</a>
  • 7ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2023). Uzaktan Eğitim ve Örgün Eğitim Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyon ve Sosyal Bulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 4, 136-152.<a href='https://doi.org/10.54637/ebad.1258005' target='_blank'>https://doi.org/10.54637/ebad.1258005</a>
  • 8ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2023). Öğrenme Ortamı Olarak YouTube’un Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9, 356-375.<a href='https://doi.org/10.51948/auad.1193826' target='_blank'>https://doi.org/10.51948/auad.1193826</a>
  • 9ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2022). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-düzenleme becerilerinin incelenmesi: ISUBÜ Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8, 55-73.<a href='https://doi.org/10.51948/auad.1076895' target='_blank'>https://doi.org/10.51948/auad.1076895</a>
  • 10ARUĞASLAN E., ÖZAYDIN Ö. B., ÇİVRİL H. (2022). Pandemi Döneminde İlkokul Birinci Sınıf Öğrenci Velilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1419-1446.<a href='https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506-1003537' target='_blank'>https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506-1003537</a>
  • 11ÖZAYDIN Ö. B., ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimi Kullanım Niyetlerinin UTAUT Bağlamında İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 132-153.<a href='https://doi.org/10.17860/mersinefd.991686' target='_blank'>https://doi.org/10.17860/mersinefd.991686</a>
  • 12ARUĞASLAN E., UYSAL M. (2021). Participation Profiles of Adult Undergraduate Students in Turkey. Journal of Higher Education and Science, 11, 313-327.<a href='https://doi.org/10.5961/jhes.2021.451' target='_blank'>https://doi.org/10.5961/jhes.2021.451</a>
  • 13ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E., ÖZAYDIN Ö. B. (2018). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8, 39-59.<a href='https://doi.org/10.17943/etku.310168' target='_blank'>https://doi.org/10.17943/etku.310168</a>
  • Uluslararası toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1ARUĞASLAN E. (2024). Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorgulama Topluluğu Üzerine Bibliyometrik Bir Analiz. 4th International Conference on Educational Technology and Online Learning - ICETOL 2024, Mayıs 15-17, Eskişehir, 557-565.
  • 2ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2023). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öz-Yeterlik İnançlarının Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Algıladıkları Engellere Etkisinin İncelenmesi. lnternational Teacher Education Conference 2023, Şubat 2-3, Dubai, 939-946.
  • 3ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2022). YouTube’un Öğrenme Ortamı Olarak Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. 5th International Open and Distance Learning Conference, Eylül 28-30, Eskişehir, 1013-1026.
  • 4ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2021). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler Hakkındaki Görüşleri. 21th International Educational Technology Conference (IETC 2021), Eylül 2-3, Lefkoşa, 784-788.
  • 5ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H., BABAOĞLU P. (2021). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim, LMS, Eğitim İşleyişi ve Kurumsal İletişim Hakkındaki Görüşleri. VIIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2021), Temmuz 7-10, Aksaray, 401-413.
  • 6ÇİVRİL H., YİĞİT T., ARUĞASLAN E. (2017). Tablet Bilgisayarlar İçin Geliştirilen Bir Sanal Laboratuvar Örneği. 3rd International Congress On Education, Distance Education And Educational Technology-ICDET, Kasım 24-25, Antalya, 237-244.
  • 7YİĞİT T., ARUĞASLAN E., ÖZAYDIN Ö. B., TONGUÇ G., ÖZKANAN A. (2011). Geleneksel Eğitim ve Uzaktan Eğitimde Öğrenen Başarılarının Karşılaştırılması: Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersi Örneği. 11. International Educational Technology Conference, Mayıs 25-27, İstanbul, 1539-1545.
  • 8YİĞİT T., BİNGÖL O., ALBAYRAK M., ARMAĞAN H., ARUĞASLAN E., ÇOLAK R., ÇİVRİL H., YAKUT G. (2010). E-Stüdyo Teknik Altyapısı ve Uzaktan Eğitime Katkısı. IODL &amp; ICEM 2010 International Joint Conference and Media Days, Ekim 6-8, Eskişehir, 933-942.
  • Uluslararası toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1ARUĞASLAN E. (2023). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Becerilerinin İncelenmesi. 3. Uluslararası Ege Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu 2023, Mart 11-12, 23-23.
  • 2ÖZAYDIN Ö. B., ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2022). Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Metafor Çalışması. 10. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi (UBCAK), Kasım 28-30, Elazığ, 43-44.
  • 3ÇİVRİL H., ARUĞASLAN E. (2021). The Importance of Self-Regulated Learning In Distance Education. 4th International Congress of Human Studies (ICHUS 2021), Aralık 10-11, Ankara, 21-21.
  • 4ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H. (2020). Türkiye’de Eğitim Alanında Yapılan Veri Madenciliği ve Yapay Zekâ Çalışmaları. International Conference on Artificial Intelligence and Applied Mathematics in Engineering (ICAIAME 2020), Ekim 9-11, Antalya.
  • 5ERSOY M., ARUĞASLAN E. (2018). Sınıf Ortamlarında Algılayıcıların Kullanımına Yönelik Bir Öneri. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Nisan 18-22, Antalya, 1122-1125.
  • Ulusal toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1ARUĞASLAN E., ÇİVRİL H., YAKUT G. (2012). Uzaktan Eğitim Ders İçeriklerinin Bilişsel Ergonomi Boyutu. 11. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, Ekim 4-6, Isparta, 22-22.
  • Ulusal toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1YİĞİT T., BİNGÖL O., ARMAĞAN H., ARUĞASLAN E., ÇOLAK R., YAKUT G., ÇİVRİL H. (2010). Uzaktan Eğitimde Yeni Bir Yaklaşım: e-stüdyo. Akademik Bilişim 2010, Şubat 10-12, Muğla, 97-103.
  • 2YİĞİT T., BİNGÖL O., ARMAĞAN H., ÇOLAK R., ARUĞASLAN E., YAKUT G., ÇİVRİL H. (2010). Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı. Akademik Bilişim 2010, Şubat 10-12, Muğla, 27-32.
  • 3KÜÇÜKKÖMÜRLER A., ARUĞASLAN E. (2007). Termoelektrik Kaynaklı Kablosuz Yüksek Sıcaklık Duyum Devresi. 15.Yıl Mühendislik Mimarlık Sempozyumu, Kasım 14-16, Isparta, 41-44.