ISUBÜ ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN SIK SORULAN SORULAR VE CEVAPLAR

  1. UZAKTAN ÖĞRETİM NASIL UYGULANACAK?

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect uygulamaları üzerinden derslerden sorumlu öğretim elemanlarımız tarafından canlı olarak ve sonrasında canlı derslerin sisteme kayıtlı videolarının,derslere kayıtlı öğrencileri tarafından izlenmesi şeklinde veya görevli öğretim elemanlarımızın sisteme yükledikleri ders dokümanları aracılığı ile asenkron olarak uygulanacaktır.

  1. DERS SÜRESİ VE İŞLEYİŞİ NASIL OLACAK?

Her bir canlı ders saati kesintisiz 20 dakika olarak işlenecek. İlgili öğretim elemanı toplam ders saatini birleşik veya 20 dakikalık aralarla işleyebilecek. (Örneğin 3 saatlik ders için 3x20=60  dk.ders yapılacaktır)

  1. DERSLER DERS PROGRAMLARINA GÖRE Mİ İŞLENECEK?

İlgili bölüm veya programlar tarafından dönem başında ilan edilen ders programlarına göre derslerin ilan edilen saatlerinde yapılacak, ancak olası aksaklıklar dikkate alınarak o hafta içinde olmak koşulu ile ilgili öğretim elemanı ve öğrencilerin anlaştıkları bir gün ve saatte de yapılabilecektir.

  1. UYGULAMALARA NEREDEN VE NASIL GİRİŞ YAPABİLİRİM?

Öğrenci Bilgi Sistemi http://obs.isparta.edu.tradresine kullanıcı adınız ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra “DÖNEM DERSLERİM” menüsünden bahar dönemine adınıza kayıtlı dersleri görebilecek ve “CANLI DERSE GİT” butonu ile isterseniz canlı derslere, “KAYITLI DERS GETİR” butonu ile listelenen derslerden de isterseniz kayıtlı videolara ulaşabileceksiniz. Şayet dersleriniz sistemde görünmüyor veya eksik işlenmiş ise sorun çözümü için oidb@isparta.edu.tr adresine e-posta ile mesaj gönderebilirsiniz.

  1. DERS KAYDIMI İZLEMEK İSTEDİĞİMDE “TOPLANTI İŞLENİYOR” UYARISI YAZIYOR. KAYDI NEDEN İZLEYEMİYORUM?

Derslerin kaydı tamamlandıktan sonra sunucuya işlenmesi gerekmekte olup, kaydın süresi ve dosyasının büyüklüğüne göre bu işlem biraz zaman almaktadır. Örneğin ders 14:00 da sona ermiş ise kayıtlı derse yaklaşık 15:00 gibi ulaşabilirsiniz.

  1. DERS KAYDIMI AÇTIĞIMDA “TOPLANTI ODASINI HAZIRLIYORUZ” ÇUBUĞU TAM OLARAK DOLMUYOR. NE YAPABİLİRİM?

Tarayıcınızı F5 ile yenileyerek tekrar deneyebilir, sürekli aynı yerde duruyorsa daha sonra tekrar izlemeyi deneyebilirsiniz.

  1. OBS ve ADOBE CONNECT AYNI SİSTEMLER MİDİR?

Hayır, iki sistem birbirinden bağımsız çalışmaktadır. Başlangıçta, OBS giriş şifreniz ve kullanıcı kodunuz ile Adobe Connect kullanıcı kodu ve şifreniz aynıdır.

  1. OBS ŞİFREMİ DEĞİŞTİRİNCE, ADOBE CONNECT ŞİFRESİ DE DEĞİŞİR Mİ?

Hayır. OBS şifrenizi değiştirdiğinizde Adobe Connect şifreniz değişmeyecektir. Bu nedenle Adobe Connect şifrenizi bilmiyorsanız ya da değiştirmek isterseniz OBS ana sayfanızda bulunan “Adobe şifresi güncelle” alanından değiştiriniz. 

Değiştirdikten sonra artık Adobe Connect ekranında yeni şifrenizi kullanabilirsiniz.

 

  1. Adobe Connect UYGULAMASINDA ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANI SESLİ VE CANLI BAĞLANTI KURABİLECEK Mİ?

Canlı dersler esnasında evet. Sonrasında dersten sorumlu öğretim elemanı ile gün ve saatte anlaşarak tekrar iletişim kurulabilir. Konu ile ilgili olarak üniversite internet sayfası ve OBS’den yapılan bilgilendirmeleri takip etmeniz önemlidir. Ayrıca Adobe Connect uygulaması için sorularınızı “oidb@isparta.edu.tr” iletebilirsiniz.

  1. Adobe Connect’ in MOBİL UYGULAMASI VAR MI?

Uygulamayı tablet veya mobil telefonlarınıza “AppStore” ve “Google Play Store” bağlantılarını kullanarak indirdikten sonra kullanabilir,Ancak mobil uygulamadan toplantılarınıza direkt olarak ulaşamazsınız bu nedenle işlemlerinizi obs.isparta.edu.tr adresinden başlatınız.  Ayrıca uygulamayı indirmeden chrome, firefox, safari vb. tarayıcılarla OBS üzerinden açmak isterseniz HTML5 desteği ile dersinizi tarayıcıdan açabilirsiniz.

  1. DERSLERE KATILIM ZORUNLU MU?

Derslere devam zorunluluğu yoktur, ancak canlı derslere katılım ilgili öğretim elemanı ile iletişim sağlanması bakımından yararınızadır. Sonradan kayıtlı videoların izlenmesi de derse katılımızın olduğunun ispatıdır.

  1. DERSLERİN EĞİTİM MATERYALLERİNE NASIL ULAŞABİLİRİM?

Eğitim öğretim materyallerine istediğiniz zaman obs.isparta.edu.tr adresinden ulaşabileceksiniz.

Ayrıntılı kullanım için tıklayınız.

Not: Sistem üzerinden takılmaların ya da gecikmelerin olması çok normaldir. Derslerinizi işlerken/izlerken internet bağlantınızın düzenli olduğundan emin olunuz.

  1. SINAVLAR VE UYGULAMASI NASILOLACAK?

Vize sınavları OBS üzerinden ilgili öğretim elemanı tarafından verilen/verilecek ödev, proje çalışması, araştırma vb. konuların değerlendirilmesi ile Mayıs sonunda değerlendirilecek, Final ve Bütünleme sınavlarının yapılışı konusunda ise alternatifli bir uygulama üzerinde çalışılmakta olup, pandemi sürecine göre duyurulacaktır. Lütfen, Üniversitemiz ve ilgili birim internet sayfalarımızı takip ediniz.

  1. UYGULAMALI DERSLER NASIL YAPILACAK?

İşleyiş açısından on-line yapılmasını uygun gören öğretim elemanlarımız mümkün olduğu kadar uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı dersleri tamamlamaya çalışacaklar, ancak tamamen uygulamaya dayalı ve mutlak örgün yapılması zorunlu olan dersler sürece göre yoğunlaştırılmış olarak verilmesi planlanacak ve internet sayfalarımızdan duyurulacaktır.

  1. YAZ STAJLARIMIZI YAPABİLECEK MİYİZ?

Zorunlu yaz stajı dersi olan öğrencilerimiz için pandeminin seyrine göre bir planlama yapılacak ve üniversitemiz internet sayfalarından ve OBS sisteminden duyurulacaktır.

  1. LİSANSÜSTÜ DERSLER DE UZAKTAN ÖĞRETİM İLE Mİ YAPILACAK?

Lisansüstü dersler de lisans dersleri gibi Adobe Connect uygulaması ile 6 Nisan tarihinden itibaren “golcuk.isparta.edu.tr” adresi üzerinden yapılabilecektir. Enstitü derslerine ait sınavlar, ilgili öğretim üyeleri tarafından denetlenebilir olacak şekilde ödev,araştırma projesi vb. veya sözlü ya da canlı olarak yazılı sınav şeklinde gerçekleştirilebilecektir.

Ayrıca Lisansüstü tez savunma sınavları, Doktora yeterlilik ve Tez İzleme Komitesi (TİK) toplantıları Danışman ve İlgili jüri üyelerinin uygun bulması ve yeterli teknik donanıma sahip olmaları ve canlı katılımları ile on-line olarak yapılabilecektir.

Lisansüstü tezlerin teslimi, TİK ve Yeterlilik sınavları Ağustos 2020 sonuna kadar uzatılmıştır.

  1. ÖNLİSANS-LİSANS VE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİSİ OLARAK BAHAR DÖNEMİNDE KAYIT DONDURABİLİYOR MUYUM?

Önlisans ve lisans öğrencilerimiz 30 nisan 2020 tarihine kadar “oidb@isparta.edu.tr” adresi üzerinden bahar dönemine ait kayıt dondurma istediklerini belirtir bir dilekçeyi göndermeleri halinde kayıtları dondurulacak olup bu süre eğitim-öğretim sürelerinden sayılmayacaktır.

Lisansüstü öğrencilerimizden de kayıt dondurmak isteyenlerin 30 Nisan 2020 tarihine kadar danışman öğretim üyeleri ile iletişime geçmeleri gerekmektedir.

 

Sevgili Öğrenciler;

Unutmayınız ki içinde bulunduğumuz süreci göz önünde bulundurduğumuzda tüm dünyayı etkisi altına alan olağanüstü bir durumla karşı karşıyayız. Kullanmakta olduğumuz uzaktan eğitim sistemi dünya çapında bir yaygınlığa sahip olduğu için üniversitemizde de yığılmaların yaşanması doğaldır. Bu yığılmalar dünya üzerindeki tüm kullanıcılara, sistemlerin cevap vermesini yavaşlatabilir ve belirli aksaklıların yaşanmasına neden olabilir. Süreci daha verimli hale getirmek ve maksimum faydayla tamamlayabilmek açısından bu konularda sabırla ve duyarlı davranmanızı bekliyor, anlayışınızdan dolayı teşekkür ediyoruz.

Hepinize çalışmalarınızda kolaylıklar dileriz.

 

Yayın Tarihi: 4.4.2020
Okunma Sayısı: 4837
Yayınlayan: MEDYAMER